fredag 7 augusti 2009



Läste i senaste numret av Sköna hem att de listar Sveriges bästa inredningsbutiker. Lite vågat med tanke på hur många bra det faktiskt finns! Några av mina favouriter är Boheme, IIlva, Svenssons i Lammhult, Svenskt tenn, Vita hem, NK, Oscar och Chlotilde, IKEA m. fl, men det som är min stora favorit är klart antikt och loppisvärlden! Sitter just nu i bilen på väg till Stockholm. Med mig har jag sex veckors semesterpackning men även en del fynd. Bilder kommer.


Något av det sista jag gjorde innan jag lämnade Stockolm var att gå ner till Svensk tenn på Strandvägen och vandra runt bland alla underbara möbler och tyger. Josef Frank är en favorit som har funnits med i många år. Jag fick dessa fina underlägg av Jennie Backman för flera år sedan, men de är fortfarande superfina. I sommar har jag dukat underläggen med en mix av randigt, rutigt, blommigt och blått i porslin och dukar. Supersomrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar