torsdag 26 november 2009

Förberedelser inför advent



Idag var det ledigt från sjukgymnastik och arbetsterapi så jag passade på att förbereda inför advent. Efter många år med vit och silvrig jul är det dags för att plocka in lite rött igen. Det svåraste var att få tag på en röd cyklamen. De är tydligen slut nästan överallt men skam den som ger sig. Den lantliga kudden med röda ränder är från Himla och sammetskudden har min mamma sytt. Ljusstakarna är gamla ljusstakar från Hemtex som jag har målat vita. Tidningarna står i ett kokboksställ från Heminredningsbutiken (255:- inkl.moms).
Imorgon ska jag till Trångsundsskolan och hälsa på mina elever! Det ska bli jättekul! Jag har köpt en adventskalender till dem med paket som de får öppna varje dag. Jag kunde inte slå in så mamma har fått slå in 29 små klappar...TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar