lördag 26 juni 2010

Midsommar






Midsommar i Mellbystrand är mycket traditionsenlig. I år firade jag med hela min familj i stugan. Dagen började med att vi plockade blommor till kransar. Vi fuskade lite och blandade med köpta blommor. Jag gillar att göra kransar men i år var vi så många att jag gjorde några blomdiadem också. Min pappa gör alltid en midsommarstång som vi hjälps åt att klä med blommor och band. Till lunch blir det sill och nypotatis. Först efter lunch klär vi upp oss och går ner till Mellbystrands midsommarfirande med dans. Jag, Lisa, Maja, Kajsa, Ika och Therese dansade till Små grodorna. På vägen hem gick vi förbi ett tivoli där Maja vann en enorm chokladask! Klockan fem åt vi jordgubbstårta och på kvällen blev det grillning. Det var en helmysig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar