torsdag 29 juli 2010

Löpning



Idag har jag klarat springa 6 km utan att stanna! För mig är det riktigt långt, jag kommer inte ens ihåg när jag gjorde det senast. Löpning är absolut min favoritsport men mina fötter begränsar mig. Under många år när jag inte har kunnat springa drömmer jag på nätterna om att jag gör det. Just nu är lyckan stor och jag håller tummarna för att jag ska kunna fortsätta springa. Här i sommarhuset hittade jag boken Löparens nya handbok (vi är fler i familjen som gillar löpning...) som IFORM har gett ut. Den visade sig vara riktigt inspirerande och innehåller bland annat 12 veckorsprogram. Det program som jag ska följa handlar om att öka från 5 km till 10 km utan skador. Jag vet aldrig hur länge min kropp vill men nu ska jag köra det här så länge det håller!

2 kommentarer:

  1. o vad spännande, lycka till med löpningen! du är superduktig! :)

    SvaraRadera
  2. Heja heja!
    Från Ika

    SvaraRadera