söndag 27 mars 2011

Karneval i Maspalomas






Igår var det den stora karnevalen i Maspalomas och vi var självklart där. Tusentals människor från hela världen gick i karnevalståget och minst lika många såg på. Alla åskådare är också utklädda så vi tog på var sin mask och svarta kläder. Jag hade ingen aning om att karnevalen skulle vara så stor. Vi stod i flera timmar och tittade på den ena lastbilen efter den andra. Många var riktigt bra gjorda men det är svårt att fånga på bild. Festen varade från klockan 17 till gryningen men vi orkade inte dansa så länge...





Jag sprang på min frisör Elisa i vimlet men jag kände inte igen henne förrän hon sa vem hon var. Nästa gång får vi också vara helt utklädda. Lotta på jobbet hade fixat en hel kasse med kläder som vi kunde använda och det skulle vi kanske ha gjort. Jag har aldrig gillat att spöka ut mig men när alla (alla!) andra gör det är det inte kul att vara utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar