torsdag 5 augusti 2010

Fler butiker på Österlen



I Ystad hittade vi min vän Tong som jag inte har sett på många år! Han och hans fru Anna driver butiken Urban Living i Simrishamn. Under sommaren har de även en sommaroutlet i Ystad. Hur kul som helst att träffas och besöka butikerna. Otroligt smakfullt och min önskelista här kan göras hur lång som helst! Webshop finns här.



I utkanten av Ystad hittade vi butiken 3Magasin. En butik med inredning, kläder och kaffebar. Jag blev mest imponerad över mixen av klädmärken. Mina favoriter som By Malene Birger, Pour, S`NOB, Stella Forest m. fl! Bilder från hemsidan som du hittar här.






Mellan Skillinge och Simrishamn ligger Hylkegården. Här finns ett mysigt café men även en underbar butik med kläder och inredning. Jag hittade något som jag har letat efter hela sommaren. Det är blev en födelsedagspresent från mina föräldrar så jag berättar mer när jag har fått den... Mina föräldrar hade besökt butiken tidigare men inte jag. Jag kommer definitivt tillbaka. Kul med en butik som har snygga kläder, skor och inredning.





På Gislövs strandväg ligger Agda´s Country Shop. Här stannar vi alltid när vi har vägarna förbi. En charmig liten affär med blandad kompott... I år blev inköpet en vacker klädhängare till min lilla bod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar