torsdag 18 november 2010

Bokklubbstrend


Fotot lånat från Ebbas Blogg som du hittar här.

Det är underbart att SVT Europa finns! Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan svensk TV. Tidigare i veckan såg jag Go´kväll med bl. a Ebba von Sydow. Hon hade trendspaning och pratade om hur inne det är med bokklubbar. Jag har sådan tur att mina fina vänner planerar in bokklubben när jag är i Sverige. Jag missade förra träffen men nästa gång är jag med igen! Sedan Oprah startade sin bokklubb 1996 har det exploderat med bokklubbar världen över. I programmet trodde de att det berodde på att människor söker djup i sina samtal med vänner och att när vi tar oss tid att läsa vill vi läsa bra böcker. Det är nog sant. Jag läser gärna och det är kul att dela läsningen med andra. I Storbritannien styr Richard och Judy bokpratet och när de rekommenderar en bok hamnar den genast på topplistan. Deras bokklubb hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar