söndag 2 oktober 2011

Lanzarote

Nu är vi hemma igen efter en supermysig semesterhelg på Lanzarote.


Flyget tog en halvtimme och kostade ungefär 80 €.


Vårt hotell låg på strandpromenaden och var riktigt bra. Från balkongen hade vi utsikt över havet och Fuerteventura.








Stranden Playa Blanco var underbar.




Vattnet var kristallklart och det var inga vågor. Härligt att kunna simma långt i havet.




Till och med Ika badade...




Jag plockade fina vita snäckor.




Kaktusar fanns det gott om.




Vi hittade det här utomhusgymmet och var tvugna att prova. Så kul att träna på gym med den här utsikten.





Alla hus var vita. Snyggt och stilrent. Utmed strandpromenaden fanns det massor av restauranger och butiker, något som jag saknar här på GC.



Den här söta papegojan satt längs med strandpromenaden.






Kväll vid playa Blanca.








Lanzarote ligger bara ca 14 mil från Afrika.




Hamnen var fylld av fina båtar. Det är många som åker mellan öarna.




På vägen till flygplatsen kunde man verkligen se att det är en vulkan ö. Fullt av lava.




Jag tycker att Lanzarote var mycket finare än vad jag hade väntat mig. Restaurangerna och barerna var snyggt inredda och alla hus och hotell fina. Jag kommer absolut att ta en weekend här igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar