lördag 27 februari 2010

Teneriffa






Nu har jag sportlov och imorgon åker jag, mamma och pappa till Teneriffa! Det är nog min 10:e resa dit. Jag vet inget bättre ställe att åka till när man har en veckas semester på vintern. Det är solsäkert, bra shopping, rent & snyggt, bra träningsmöjligheter på Vintersol och mysiga restauranger.

Idag är jag i Gnosjö och träffar mina bröder med familjer och ikväll åker vi till stugan i Mellbystrand. Planet går från Köpenhamn 6.30 imorgon så vi ska sova en natt i stugan.



Bilderna är från 2007 då jag och mamma var på Teneriffa. Vi bodde då på vårt vanliga hotell Mediterranean Palace som tillhör Mare Nostrum resort. Vi väljer alltid det hotellet på grund av läget, frukosten och utsikten över havet. Även i år kommer vi att bo på samma resort men på ett nytt hotell. Hoppas att det hotellet är minst lika bra. Här är några bilder från hotellet som vi ska bo på:












Bilder: marenostrumresort.com

Eftersom det är sportlov ska jag passa på att träna. Jag har packat ner gympadojor och ipod. Pappa ska cykla Teide men det blir det inte för mig och mamma. Jag ser fram emot morgonpromenader, vattengympa, vandring och shopping i Santa Cruz (det räknas väl som träning?).

Jag återkommer med nya inlägg efter semestern! Ha en riktigt härlig sportlovsvecka!



3 kommentarer:

  1. Verkar rätt juste det också...........Hotellet menar jag. Trevlig resa tänk inte på oss med slask och ishalka. Det kommer en vår hit också, jag lovar

    Kram Ika

    SvaraRadera
  2. Hallå! Ser underbart ut. Träna, sola, shoppa och njut =) Liselott

    SvaraRadera
  3. Trevlig resa gumman! Njut och njut! Ser fantastiskt ut. Ser fram emot en lunch när du kommer hem. Kramar från oss alla på Grevgatan

    SvaraRadera